zondag 23 maart 2008

Hij is opgestaan




"Geloofd zij de God en Vader van onze Heere Jezus Christus: in zijn grote barmhartigheid heeft hij ons opnieuw geboren doen worden door de opstanding van Jezus Christus uit de dood, waardoor wij leven in hoop." 1 Petrus 1:3
Ja, dit was ons thema van de paasdienst vanmorgen! Omdat de Heere Jezus is opgestaan hebben wij allemaal hoop! Hoop op een eeuwige toekomst zonder zonde, zonder lijden en pijn. Eerst heeft Hij willen lijden om ons die toekomst te willen geven als wij in Hem geloven. Daarom is er hoop, voor iedereen, ook voor Liberia.



We hebben vanmorgen om 6.00 uur bij zonsopgang deze dag al ingeluid met zingen. Om 8.00 uur hadden we een paasviering op de dock/pier. Was heel goed om bij elkaar te zijn en dit met elkaar te vieren. Veel gezongen, stukjes gelezen, kinderen die een voorstelling gaven en met elkaar het avondmaal vieren. Ik heb het zelf als heel goed en waardevol ervaren. "We come together to celebrate the resurrection of our Lord, Jesus Christ!" "Rejoice! He has risen!" Voor dit feest heb ik mijn afrikaanse pakje aangetrokken. Wat vinden jullie ervan?



Om 10.00 uur hadden we een brunch. Ook daar heb ik van genoten. Het was gewoon goed om met elkaar te eten en te genieten van al het eten wat we gekregen hebben en lekker was klaargemaakt en opgedekt, ondanks het contrast dat er zoveel mensen om ons heen dit helemaal niet hebben. Gewoon om heel dankbaar voor te zijn.



We hebben een hele week van voorbereiding achter de rug. Net zoals andere jaren waren er momenten gecreeerd om stil te staan bij het lijden en sterven van de Heere Jezus. Vanaf vrijdag ben ik vrij t/m maandag (omdat de nederlanders een tweede paasdag hebben...), dus 4 dagen. Hier noemen ze het holiday en zo wordt het ook echt gezien. Wel 4 hele dagen achter elkaar vrij, wouw! Alleen de verpleegafdeling draait door, maar ook wat rustiger (geen opnames en operaties).



Ik hoop dat jullie ook hele goede paasdagen hebben (gehad) met hoop en moed voor de toekomst!!!!!!!!!






2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat heb je toch weer een geweldig stukje geschreven! Hier hebben we een witte pasen gehad. k Ga je blog printen voor pa en ma.

marga zei

ha pa en ma,
ja, ik hoorde het van de witte pasen. Toch apart hoor.
Ik ga nog proberen een verhaaltje te schrijven voordat ik wegga. Alles nog goed.
Groetjes van Marga